Sunday, November 22, 2009

Terima Kasih

aku ketemu dia juga akhirnya.
aku masih tetap gusar...
soalan-soalan masih berlegar di kepala.
berganti dengan tanggapan negatif tentang dia.
namun pabila dia muncul,
aku jadi beku!
semua soalan dan tanggapan hilang lenyap!
bagai disedut ke ruang vakum.
yang tinggal hanya,
tumpuan bola mata aku pada dia!
arrrgggghhhhhhh!!!!
persetankan semua soalan dan tanggapan itu!
semua itu sudah tak penting lagi.
aku hanya mahu lihat dia!
hanya dia!
tatkala terlihat kelibatnya,
aku sudah menguntum senyum..
luruh segala rindu aku.
terhenti penantian aku.
tertunai hasrat aku.
dia,
ada di depan mata.
bagai mimpi jadi nyata.
aku,
tidak dapat menghalang diri,
dari terbang seperti selalu...
aku cukup gembira!
bertemu dengan dia.
merenung matanya lagi,
menatap wajahnya lagi,
menghidu harumnya lagi,
melihat senyumnya lagi,
segala yang aku rindukan!
terima kasih Ya ALLAH.
terima kasih atas segalanya!
aku masih dapat ketemu dia.
semua kerna dengan izinMu.
terima kasih aku pada dia,
kerna dia masih seperti dulu..
Aku menaruh harap,
agar dia tidak akan berubah,
dan takkan pernah berubah!

No comments:

Post a Comment