Wednesday, December 23, 2009

awak; dia...

Everything I Do - Brandy

Look into my eyes
You will see
What you mean to me

Search your heart

Search your soul
And when you find me there
You'll search no more
Don't tell me it's not worth tryin' for
You can't tell me it's not worth dyin' for

You know it's true

Everything I do

I do it for you
Look into your heart
You will find
There's nothin' there to hide

Take me as I am
Take my life
I would give it all

I would sacrifice
Don't tell me it's not worth fightin' for
I can't help it

There's nothin' I want more
You know it's true

Everything I do

I do it for you
There's no love
Like your love
And no other

Could give me more love

There's nowhere

Unless you're there
All the time
All the way
You can't tell me it's not worth tryin' for Just can't help it
There's nothin' in the world I want moreI would fight for you
I'd lie for you
Walk the wire for you

YES, I'd die for you
You know it's true
Everything I do
I do it for you


Aku pernah mengimpikan menyanyi lagu ini untuk dia..
agar dia tau perasaan aku pada dia!
tapi semua tu takkan berlaku kan?
sebab aku tak pernah mampu meluahkan apa yang aku rasa.
sebab aku takut!
takut dia menolak aku!
biarlah aku terus begini..
sekurang-kurangnya aku masih mampu,
memandang dia dari sudut kecil dunia ni.
lagipun aku tahu,
Sampai bila pun dia takkan pernah tau;
perasaan aku pada dia...

Awak;
AWAK adalah DIA saya...
awak tahu tak...?

Monday, December 21, 2009

The BEST!!!

Terima Kasih Ya ALLAH!
Terima Kasih pada dia!
Aku cukup terharu!!!
sungguh-sungguh terharu!
tiada kata-kata indah dapat aku susunkan,
untuk menggambarkan rasa hati ini!
terlalu INDAH!!!
ingin aku melompat!
ingin aku terbang!
ingin aku menjerit!
ingin aku menangis!
walau tiga patah perkataan,
ia cukup bermakna bagi aku!
Terima Kasih!
kerana sudi menghargai aku disini,
yang setia memuja dan menyokong dia!
akan aku simpan sebagai azimat,
tangkal semangat aku mengharung cabaran akan datang.
Terima Kasih ikhlas dari hati ini,
mengalir bersama airmata kegembiraan...
awk the best!

Sunday, December 20, 2009

Aku tetap disini!!

Aku takkan berganjak!
aku masih disini,
dan akan tetap disini,
setia menyokong dia;
walau apa yang berlaku pada dia!
aku tahu dia terusik,
aku tahu dia kecewa,
aku tahu dia bersedih,
namun aku juga tahu dia kuat!
dia bukan orang yang lemah!
aku yakin pada dia!
dia pasti akan bangkit!
kekalahan bukan tanda kegagalan.
kuatlah!
aku takkan putus berdoa.
supaya dia kental menghadapi cabaran ini!
hanya ini sahaja yang mampu aku lakukan.
aku bukan sesiapa pada dia...
aku tak mampu buat apa-apa.
dia terlalu tinggi...
hanya luahan rasa dapat aku tuliskan.
semoga sampai kepada dia..

Thursday, December 17, 2009

Pilihan yang tepat?

aku berbelah bagi.
kerna aku harus memilih.
yang mana satu pilihan yang tepat?
kedua-duanya amat penting bagi aku!
aku celaru...
tapi aku tetap harus membuat pilihan.
satu antara dua.
Ya Allah,
berikanlah aku petunjuk.
supaya aku tak salah membuat pilihan...

Monday, December 14, 2009

Hati aku terbakar!

hati aku sedang dibakar api!
marak membara dan menyala-nyala!
rakus menjilat hati aku yang rabak...
ARGHHH!!!
sakitnya tak tertanggung dek badan..
terlalu sakit juga untuk aku luahkan!
sabarlah wahai hati...

Mata yang tak mampu dipejam...

aku masih terpinga-pinga.
mata tutup dan buka.
tapi terlelap tak juga!
kenapa ya?
mungkin...
kerana aku tau dia ada!
dia masih tetap disitu..
aku tak tahu kenapa,
pabila ada dia;
aku jadi kaku!
aku jadi beku!
namun degupan jantung ini lain jadinya.
terlalu rancak hingga hampir hilang rentaknya!
adakah aku masih mengharapkan dia?
rasa ni buat aku degil rupanya!
aku masih tak mampu berhenti berharap.
walau mulut selalu melafaz janji,
takkan mengharap lagi;
namun rasa ini tetap merajai hati!
entah lah!
selagi aku mampu,
aku akan tetap setia.
setia memandang dia dari kejauhan...
semoga dia sedar kewujudan aku.
yang takkan pernah jemu,
memuja dan menyokong dia...

Saturday, December 5, 2009

KeTIDAKADILan itu berlaku lagi!

Seperti biasa,
Nama aku dilaung tiap masa.
berulang-ulang kali!
sampai rasa nak pecah gegendang telinga ni!
kamu tu dah lupa ke?
aku ni manusia biasa.
punya hati,
punya perasaan.
aku bukan robot.
yang boleh ditekan punatnya dan bekerja tanpa henti.
aku hanya seorang perempuan...
walaupun aku mampu membuat segala kerja,
tapi aku juga tak sekuat mana...
apalah sangat kudrat seorang perempuan?
aku gagahkan juga melakukan segalanya,
walaupun badan ni dah tak tertanggung penatnya..
semua ni atas dasar tanggungjawab yang diberi pada aku.
aku buat semuanya kerana aku sedar aku perlu!
tapi yang paling melukakan hati aku,
kenapa hanya AKU??!!
mana yang lain?
kamu biarkan mereka bersenang-lenang.
sedangkan aku??
apa istimewanya mereka?
apa kurangnya aku?
kami tetap sama tarafnya...
aku dah penat.
aku tetap tak mampu bersuara.
apa yang aku boleh buat?
hanya berserah...

Friday, November 27, 2009

Aku BENCI orang yang suka berDENDAM!

kenapa orang suka berdendam?
apa yang kau dapat dengan berdendam?
keburukan semata-mata!
aku cukup benci!
lebih-lebih lagi orang yang konon sempurna!
berpura-pura mengaku yang kau mudah memaafkan..
tapi hakikatnya,
kau menyimpan dendam kesumat yang maha hebat!
hei engkau, sedarlah!
kau tetap seorang manusia!
fitrah seorang manusia tu tidak sempurna.
kita berhak marah,
kita berhak menangis,
kita berhak ketawa.
kau kena ingat tu!
semua tu fitrah manusia...
tak salah kau mengekspresikan apa yang kau rasa.
kenapa kau nak berpura-pura baik?
berlagak tak ada apa yang berlaku?
menguntum senyum terpaksa?
padahal dalam hati penuh dendam!
aku penat la dengan engkau..
apa salahnya,
kau bertemu bertentang mata.
berbincang apa yang tak kena.
bukan semua simpan dalam lubuk dada!
engkau, berhentilah berpura!
dendam kau tu tak boleh bawa kemana.
kau tetap perlu selesaikan semuanya.
tak salah kan kalau kau hadapi sahaja masalah tu?
dan terus selesaikannya.
tak perlu berdendam selamanya.
wahai seorang engkau,
berubahlah!
aku akan menanti..

Sunday, November 22, 2009

Terima Kasih

aku ketemu dia juga akhirnya.
aku masih tetap gusar...
soalan-soalan masih berlegar di kepala.
berganti dengan tanggapan negatif tentang dia.
namun pabila dia muncul,
aku jadi beku!
semua soalan dan tanggapan hilang lenyap!
bagai disedut ke ruang vakum.
yang tinggal hanya,
tumpuan bola mata aku pada dia!
arrrgggghhhhhhh!!!!
persetankan semua soalan dan tanggapan itu!
semua itu sudah tak penting lagi.
aku hanya mahu lihat dia!
hanya dia!
tatkala terlihat kelibatnya,
aku sudah menguntum senyum..
luruh segala rindu aku.
terhenti penantian aku.
tertunai hasrat aku.
dia,
ada di depan mata.
bagai mimpi jadi nyata.
aku,
tidak dapat menghalang diri,
dari terbang seperti selalu...
aku cukup gembira!
bertemu dengan dia.
merenung matanya lagi,
menatap wajahnya lagi,
menghidu harumnya lagi,
melihat senyumnya lagi,
segala yang aku rindukan!
terima kasih Ya ALLAH.
terima kasih atas segalanya!
aku masih dapat ketemu dia.
semua kerna dengan izinMu.
terima kasih aku pada dia,
kerna dia masih seperti dulu..
Aku menaruh harap,
agar dia tidak akan berubah,
dan takkan pernah berubah!

Friday, November 20, 2009

Menanti Detik Itu..

Serasa sungguh lambat masa berlalu..
aku menghitung detik demi detik,
dah tak tertanggung rasa di hati!
penantian itu satu penyeksaan...
tapi,
aku dah mula rasa gusar!
adakah dia masih seperti dulu?
insan yang aku kenali dulu?
adakah dia akan tetap melayan aku?
atau dia hanya sekadar terpaksa?
argghhhh!!!
aku buntu!
semoga penantian aku ini akan mendapat ganjarannya.
aku takut!
aku takut dia berubah!
walaupun dia selalu berada di bawah takat beku,
namun dia tak pernah dingin pabila bersua!
hanya tinggal beberapa detik lagi,
aku akan bersua dia...
Ya ALLAH!
lembutkanlah hatinya.
agar dia akan tetap kekal,
seperti yang aku kenali dulu...
aku mohon!

Monday, November 16, 2009

Suara itu???

Suara itu...
sentiasa menemani aku.
membangkitkan semangat dalam diri aku!
aku akan tetap mendengar suara itu.
berulangkali tanpa jemu!
Suara itu..
membuat aku tersenyum.
dan takkan berhenti tersenyum!
sungguh mudah ia menceriakan hari aku.
membuatkan aku kuat.
kuat menghadapi hari-hari sukar yang melanda aku.
me'neutral'kan kembali rasa aku kepada normal,
yang sebelum ini telah turun ke tahap negatif!
aku perlukan dia..
tapi dia telah kembali berada di tahap beku...
tidak mengapa!
aku masih ada suara itu.
suara yang sentiasa bergema di telinga aku.
suara itu; suara dia!
memberi aku SEMANGAT untuk terus bertahan!

Monday, November 9, 2009

SEMANGAT yang dihembus pada aku

aku dah mula kecamuk.
fikiran tak tentu.
hati mula tak tenang.
wajah mula beriak resah.
semua soalan berlegar dalam benak,
menagih jawapan pasti!
kata orang,
penantian itu satu penyiksaan!
namun...
setiap kesabaran itu juga ada ganjarannya!
ALHAMDULILLAH!
aku bersyukur hari ni.
dia keluar sebentar dari tahap beku;
walau seketika...
memberi aku satu ganjaran yang paling berharga.
Terima kasih atas SEMANGAT itu!
aku terharu!
aku amat-amat hargainya!
SEMANGAT ini akan aku abadikan dalam diri.
menjadi perisai untuk aku melangkah ke depan,
menuju ke medan juang!

Monday, October 26, 2009

Rindu!!!

Aku rindu!
aku rindukan semua!













Tak tertahan rasanya..
Kenapa terasa singkat sangat masa kita bersama?
aku rasa kosong!
aku rasa sepi!
kalau tak, sekarang aku dah berjalan ke Stor DBP...
ARGHHH!!!
Cukup indah kenangan itu.
Walau aku kelewatan,
namun kemesraan itu tetap aku rasakan.
Terima kasih atas segalanya!
Terima kasih kerana menerima aku di dalam keluarga kamu.
aku cukup terharu...
Semoga ukhwah ini akan tetap kukuh.
Sekukuh janji kita bersama!
I LOVE YOU ALL SO VERY MUCH!!!














~Terima kasih nab atas gambar ni...~

Friday, October 16, 2009

Bukan Pilihan...

Pilihan...
aku seringkali tertanya,
apa maksud pilihan tu?
tapi yang paling aku pasti,
aku tak pernah menjadi pilihan.
kenapa?
sebab aku tak pernah ada kelebihan...
itu kata orang.
mungkin betul agaknya..
bertuah ke menjadi insan terpilih?
aku selalu tertanya-tanya.
aku sebenarnya hanya insan biasa.
aku juga bukan orang bertuah..
bukan juga orang terpilih..
jadi,
siapa aku?
mungkin rezeki aku tiada.
mungkin masih belum kelihatan..
aku akan tetap sabar.
satu hari nanti,
mungkin aku akan menjadi pilihan,
kepada orang yang memerlukan aku...
aku akan tetap setia menunggu!

Sunday, October 11, 2009

Ini Karya Siapa??!!

Aku disuruh mencipta satu karya.
dan aku lakukannya dengan sepenuh jiwa raga aku.
aku memerah otak, masa dan keringat demi karya itu.
akhirnya semua rasa bergaul mesra.
dan aku bangga dengan hasilnya!
inilah curahan isi hati aku,
terluah dalam bentuk muzikal...
aku tak peduli apa orang kata!
yang penting ini karya aku!
ini naskah aku!
hak mutlak aku!
tapi aku kesal,
kenapa karya aku diusik?
diubah sesuka hati?
hello!!
ini karya siapa??!!
aku atau kau??!
aku dah tak kenal lagu itu lagi..
jiwa aku dah tak ada lagi..
rasa aku dah tak ada lagi..
semua hilang bila lagu itu berubah!
jadi, ini karya siapa??!!

Sunday, October 4, 2009

Aku hanya manusia biasa...

Aku hanya seorang manusia...
seorang manusia biasa!
aku bukan orang yang sempurna..
masih tetap punya sisi gelap yang hina,
masih punya kelemahan yang nyata.
namun itu semua salah aku ke?
menjadi orang yang tidak sempurna?
setahu aku,
fitrah manusia itu tiada yang sempurna.
namun kenapa ada yang mendambakan kesempurnaan dalam hidup aku?
aku benci orang yang suka menilai dan menghukum orang.
bagi komen macam-macam,
kritik orang sehebat-hebatnya!
kau tu hebat sangat ke nak menilai orang?
kau tu sempurna sangat ke nak menghukum orang?
YA, AKU SEORANG YANG HINA!
jadi apa masalahnya pada kau?
aku sedar siapa diri aku!
siapa kau nak menghukum aku?
aku pernah mengalami zaman gelap aku.
tapi tu semua dah berlalu..
aku dah mulakan hidup baru.
tapi kau tak nampak perubahan aku!
kau tau tak betapa merananya hidup aku untuk melupakan kisah hitam tu?
kau hanya tau menghina, mencaci aku sewenangnya!
kau tak pernah tau derita aku!
kau takkan nak tau pun.
sebab kau rasa kau tu mulia...
memandang hina aku yang terpalit kekotoran silam ni...
aku kesal dengan kau...
orang lain menyanjung kemuliaan kau tapi kau hanyut rupanya!
hanyut dengan lumrah manusia..
memandang keburukan dari kebaikan.
biarlah...
mungkin ini dugaan untuk aku.
engkau, ingatlah!
Hidup ni ibarat roda...
tak mustahil satu hari nanti,
semua ni akan berlaku pada kau.
apa aku akan buat masa tu?
aku serahkan segalanya pada DIA...

Thursday, September 24, 2009

Erti sebuah kebebasan

semuanya suram..
aku bagai terpenjara.
terpenjara di dalam rumah aku sendiri.
kenapa aku rasa macam tu?
sebab aku tak pernah dapat buat apa yang aku inginkan..
Veto tu merimaskan!
aku ingin bebas..
tolong beri aku peluang...
aku mohon!

Sunday, September 13, 2009

Aku seorang L O S E R ! ! !

Aku dah tak kenal diri aku lagi.
Aku bukan lagi seorang aku.
Pertimbangan diri aku dah hilang entah kemana!
Arghhhh!!!
berat sungguh penangannya...
Kadang-kadang aku rasa macam nak menjerit,
meluahkan apa yang terbuku dalam hati ni..
pedih sungguh menjeruk rasa!
Bila aku sendiri,
tiba-tiba airmata menitis di mata aku..
apa tandanya?
hati aku terusik..
kerna apa?
aku rasa sepi!
hati ni kosong.
jiwa ni kosong.
jasad ni kosong.
diri ni kosong.
ya,aku tak boleh tipu diri sendiri!
tak mampu pun!
aku perlukan dia..
aku harapkan dia..
aku rindukan dia..
tapi semua ni mustahil!
sebab aku tahu,
saat aku bergulit dengan ingatan terhadap dia,
dia akan berada dibawah takat beku!
aku harus berubah!
kembali kepada seorang aku yang realistik dan konkrit.
aku tak suka dengan seorang aku ni..
adakah memuja seseorang dalam diam itu loser?
adakah merindui seseorang yang dipuja dalam diam itu loser?
tapi itu yang aku rasakan sebenarnya..
aku seorang L O S E R ! ! !
sebab tak pernah dapat menyatakan padanya yang sebenarnya,
aku memang mengharapkan dia...
Aku yang L O S E R ! ! !

Thursday, September 3, 2009

Aku terbang lagi....

Hari ini,
Di hari ulangtahun aku,
Aku terbang lagi!
Terbang ke awangan...
Indahnya perasaan ini!
Bagai membuai-buai aku..
ARGHHH!!
Aku tak dapat berhenti senyum!
Dia menceriakan hari aku.
Terima kasih Ya ALLAH,
Kerana mengurniakan aku rasa ini.
Walaupun aku tau,
Banyak cabaran yang harus aku tempuhi.
Namun aku akan tetap berjuang...
Demi rasa yang satu ini!
Adakah aku dilamun cinta?
Aku pun tak tahu...

Saturday, August 22, 2009

Selesai Akhirnya!

Aku cukup bersyukur.
Segalanya sudah tamat!
Tempoh akhir itu sampai jua akhirnya!
Tiada lagi tekanan,
tiada lagi kesedihan,
tiada lagi kelukaan,
tiada lagi kesakitan!
Tempat itu,
Menekan aku!
Melukakan aku!
Menyakitkan aku!
Namun,
akhirnya aku dapat bernafas kembali..
Bernafas dengan lega!
Terima kasih semua,
Kerana disisi aku ketika aku jatuh..
aku dapat bertahan hanya kerana kamu semua.
Tempat itu,
Jangan sebut namanya walau sekali,
Aku takkan kembali lagi!!!

Wednesday, August 19, 2009

Masa, bekulah buat seketika!!!

Aku masih terbayang kelibatnya..
Masih terlihat renungannya..
Masih terpesona dengan senyumnya..
Masih terasa kehadirannya..
Masih tercium harumannya..
Dan dia benar berdiri di hadapan mata!
Oh masa, bekulah buat seketika!
Aku masih ingin bersamanya,
Berdiri di hadapannya,
Merenung matanya,
Menikmati senyumnya,
Menghidu harumnya,
Menatap wajahnya...
Dan aku bagai terbang~
Menyentuh langit yang biru...
Berikanlah aku sedikit waktu!
Aku ingin melepas rindu...
Kerana aku tidak tahu,
Apakah aku akan dapat menatapnya seperti ini;
Di depan mataku lagi....

Wednesday, July 15, 2009

Tekanan!

D . E . N . G . K . I ! ! !
Kenapa wujud perkataan tu dalam hidup aku?
Kenapa mesti aku mangsanya?
Kenapa aku harus menanggungnya?
Apa salah aku?
Apa silap aku?
Hanya dia yang tau!!!
Shamimi Hanifa,
Bertahanlah!
Jangan kamu jatuh sakit lagi...
Tekanan ini merosakkan kesihatan kamu!

Monday, July 13, 2009

Aku yang keHILANGan...

Tatkala aku berjalan menyusuri Kuala Lumpur itu
Aku rasakan ada sesuatu...
Sesuatu yang hilang dalam diri aku!
Apakah itu?
Aku pun tak tahu...
Yang paling aku pasti,
Sungguh aku sepi!
Sungguh aku sunyi!
Kota keriangan itu tampak kosong pada aku!
aku kehilangan...
Tenggelam dalam kegembiraan manusia lain...
Adakah kerana aku sendirian?
Adakah kerana aku keseorangan?
Adakah kerana aku tidak berteman?
Tapi,
Dulu aku pun pernah sendiri...
Namun aku tak pernah rasa kehilangan!
Mungkin...
Aku terlupa sesuatu!
Ya! Aku sudah tersedar...
Aku keHILANGan seseorang.
Yang mengisi kekosongan hidup aku selama dua tahun di kota ini.
Setia menemani aku!
Namun dia telah kembali.
Tak bisa disisi aku lagi..
Tinggalkan aku bertahan di Kota ini....
Sendiri lagi!!!
Bersendirian menongkah arus kehidupan,
Membuatkan aku jadi tabah dan terbiasa.
Namun,
Pabila aku mempunyai teman dan dia pulang,
aku kembali bersendirian..
dan keHILANGan....
Bersendirian selepas keHILANGan lebih menyeksa aku!
Aku perlu kembali,
Membiasakan diri dengan kesepian ini...
SENDIRI!

Tuesday, June 30, 2009

Menghitung Hari...

ARRRGHHHHH!!!!!
Aku cukup tertekan dengan keadaan ini!
Hati dan jiwa aku dah berkecamuk!
Fikiran dah mula bercelaru!
Pertimbangan diri dah mula goyah...
Ya ALLAH,
Kuatkanlah hatiku mengharung cabaran ini.
Aku hanya insan yang lemah...

Pekan Frinjan 27 Jun 2009

Pekan Frinjan 27 Jun 2009,
Terima kasih kerana menemukan lagi aku dengan mereka.
Mereka yang telah ku panggil kawan.
Ayam, Bob dan Merul.
Aku akan tetap menyokongmu wahai kawan-kawan!
Selagi termampu, akan aku turuti kamu.
Tanda sokongan aku pada kamu.
Terima kasih kerana mencorakkan lagi memori indah aku.

Sayangku Ieja,
Aku bukan orang yang sempurna.
Hanya insan biasa.
Terima kasih kerana sudi menerima diri ini seadanya.
Semoga pertemuan pertama kita akan ada susulannya..

Aku rindu hari itu!
Aku rindu malam itu!
Aku rindu saat itu!
Aku rindu suasana itu!
Semuanya aku rindu!!!
Arghhh!
Kenapa yang indah itu terlalu cepat berlalu?

Aku kembali ke ruangan ini...
Sudut kepunyaan aku di sisi sepi Kuala Lumpur.
Kembali menyambung tugas yang diamanahkan padaku.
Kadang-kadang aku jadi keliru,
Benarkah jalan yang telah aku pilih ni?
Adakah sebenarnya isi hati aku membisikkan hasrat yang lain?

Ya ALLAH,
Tetapkanlah hati ini.
Aku harus bersyukur atas nikmatMu.
Aku harus sedia menggalas cabaran ini.
Semoga aku akan terus KENTALkan diri...

~Bila lagi aku dapat bertemu kalian...???~

Saturday, June 20, 2009

Muhammad Adam Daniel b. Abdullah

Aku sayang kamu!
Betul-betul sayangkan kamu!
Sungguh!
Janganlah kamu hilang lagi...
Aku tak tahu kemana mau mencari!
Dua tahun telah berlalu,
Aku teraba-raba mencari kamu...
Bila kau tiba-tiba menjelma,
Aku tak mau kelipkan mata!
Tak sanggup lagi kau hilang dari pandangan,
Kerna dah penat menyelak tabir kenangan.
Adam Daniel adindaku,
Jangan pergi lagi...
Kasihani lah kekandamu ini...

Konsert Kementerian Pelajaran Malaysia 2009

Akhirnya aku kembali.
Semuanya dah berakhir...
Namun kenangan tetap tersemat kukuh dalam jiwa,
bersemadi dengan memori indah yang lain.
Setiap pertemuan pasti ada perpisahan,
setiap perpisahan juga ada pertemuan kembali.
Dunia ni sentiasa berputar.
Kenapa setiap yang manis terlalu cepat berlalu?
Hakikat yang perlu ditelan.
Bila satu pertemuan semula itu akan terjadi?
Sambil menyulam rindu pada semua,
Aku akan menghitung hari...
Semoga aku tidak dilupakan semua...

Sunday, May 24, 2009

Berhenti berharap...

"BERHENTI BERHARAP!"
Aku cukup tak suka perkataan tu.
dan akhirnya aku gunakan jua.
aku sudah berkeputusan,
aku berhenti berharap...
Dia terlalu tinggi.
Tak tercapai aku untuk menyentuhnya.
hanya dapat memandang di kejauhan...
Adakah aku bodoh?
sebab berputus asa tanpa mencuba?
mencuba untuk memberitahunya betapa aku sukakannya?
tak apa la...
Hidup ni penuh dengan pengorbanan.
aku takkan menyesal!
sebab aku sudah melakukan segalanya,
sehingga ke tahap maksima,
untuk menarik perhatian dia.
supaya memandang aku yang duduk di satu sudut sepi ini...
menjadi pemerhatinya tiap masa,
menegur tiap kali bersua,
cuba melakukan segala-galanya untuk bertemu muka.
namun mungkin dia sudah bosan.
bosan dengan aku yang menggangu kitaran hidup dia...
akhirnya aku dengar juga dari mulut dia hari ni.
siapa aku padanya...
dan aku rasa tak perlu lagi aku melafazkan,
rasa yang terpendam dalam hati aku.
aku berhenti berharap!
namun,
aku menyimpan satu hasrat.
andai aku berjumpa dengannya selepas ini,
dengan cara yang tak disangka-sangka,
aku akan melafazkan betapa aku sukakannya.
awak,saya memang sukakan awak!
hidup memang satu perjudian,
dan akhirnya aku tertewas kali ni...
terima kasih sebab pernah hadir dan menjadi istimewa
di dalam hati aku.
sekarang aku perlu merelakan kenyataan.
aku perlu cuba lupakannya,
walaupun aku tau aku takkan pernah dapat lupakannya....
airmata mengalir,
hati berdarah kembali,
tanda merelakan keputusan ini...

Friday, May 22, 2009

Aku dah kembali...

wah! kenapa cepat sungguh masa berlalu?
aku dah kembali ke sini...
di sisi satu sudut sepi Kuala Lumpur.
aku masih dapat melihat dua mercu tanda Kuala Lumpur itu.
di anjung dapur rumah aku.
walaupun nun di kejauhan, hanya kerlipan lampu yang kelihatan..
tapi pemandangan tu tak seindah 5 hari yang lepas!
tak mengapa,
aku patut bersyukur!
aku masih boleh memandangnya.
aku harap aku masih dapat melihat sisi indahnya lagi...
Kuala Lumpur, aku tetap cinta kamu!

  • Sebelum aku bertolak balik, aku sempat berchenta dengan S.E K550i aku. Walaupun handphone aku tak secanggih SLR tapi aku bersyukur sebab gambar-gambar yang aku tangkap tak mengecewakan aku!



~Kuala Lumpur di waktu siang~



~Kuala Lumpur di waktu malam~



~Gambar-gambar yang aku suka~

~bila la aku dapat beli SLR???

Entah....

Sunday, May 17, 2009

KUALA LUMPUR, aku cinta kamu!!!

Bila aku duduk kat hotel ni,
aku suka tengok pemandangan kat luar tingkap bilik hotel aku.
bila aku merenung kat luar tingkap tu,
aku dapat tengok dua mercu tanda Kuala Lumpur ni.
Wah,aku sukakan pemandangan tu!
aku dapat tengok semua bangunan di sekeliling hotel ni.
ada hotel yang tinggi-tinggi,
ada hotel murah,
ada deret-deret kedai,
ada rumah setinggan,
semua aku dapat tengok dari tingkap bilik hotel aku.
pemandangan dari tingkap tu,
memang sungguh mengasyikkan aku!
aku boleh duduk di tepi tingkap tu buat masa yang lama.
merenung satu pemandangan yang bagi aku sungguh indah!
dan yang paling indah bagi aku,
bila hari beransur malam.
bila bumi Kuala Lumpur ni mula gelap,
lampu-lampu mula menerangi malam di Kuala Lumpur.
ya,aku sungguh sukakan lampu!
aku suka tengok pemandangan malam yang diterangi lampu!
sungguh indah!
aku pun tak tahu sejak bila aku mula ada minat sebegitu...
tiap kali aku melangkah masuk ke bilik,
aku akan terus ke tingkap tu.
mujur katil aku betul-betul sebelah tingkap!
kawan-kawan aku tak boleh bising bila aku melanyak katil aku sendiri!
sampai ke tepi tingkap,
aku akan merenung ke luar dan mengucapkan selamat untuk Kuala Lumpur.
tak kira apa cuaca dan keadaannya.
samada pagi, tengahari, petang atau malam,
samada cerah, mendung atau hujan,
aku tetap akan memandang tanpa jemu!
aku rasa aku dah jatuh cinta...
Kuala Lumpur, aku cinta kamu!!!

Friday, May 15, 2009

Masihkah aku punya ruang...?

aku mahu berputus asa!
sungguh!!!
tapi aku tak mampu...
memang betul aku tercabar kali ni!
bagai buku bertemu ruas diibaratkan.
pandai sungguh dia memainkan peranan!
bermain tarik tali bersama aku.
menjadikan jalan cerita aku dan dia menjadi
lebih menarik dari sehari ke sehari!
aku harap aku masih boleh bertahan,
supaya aku masih boleh memandang dia.
walaupun hanya di kejauhan...
aku harap,
bila aku mengelip mata sebentar,
dia akan berada di situ,
dan tetap di situ saat aku bukakan mata.
aku harap aku masih punya ruang..
di tepi sudut pentas kehidupan ni,
agar aku akan selalu dapat melihat dia.
semoga,
dia takkan lenyap dari mata aku...
aku masih tak sanggup kehilangan dia!

Thursday, May 14, 2009

Memahami yang sukar dijangka

Bila ada persoalan dalam hati,
kita cenderung untuk menulis.
meluahkan apa yang kita rasa dalam bentuk perkataan.
aku akui semua tu benar dan aku merasainya...
beberapa hari kebelakangan ni,
aku cuba mengetuk pintu hati aku.
masuk dan menelusuri apa isinya...
banyak yang aku temui...
kenangan lama yang mengusik hati!
samada yang manis mahupun pahit.
semua terimbas kembali tatkala aku menyelak memori.
terleka aku dengan memori hingga terlupa tujuan aku!
aku keliru,
aku bercelaru,
aku serabut!
apa kehendak hati aku sebenarnya?
makin aku menyelam ke dasar hati,
makin aku tak dapat jawapannya...
hati,berilah aku petunjuk!
supaya aku tak salah membuat pilihan.
agar aku tak menyesal nanti!
aku harap, langkah yang aku ambil,
akan dapat membantu aku dalam
mencapai hasrat hati aku.
dia memang sukar dijangka!
tapi aku akan cuba!
supaya aku tak tertanya-tanya...!!!

Thursday, May 7, 2009

Bersabarlah wahai hati...

kenapa aku jadi macam ni..?
aku pun buntu....
memang aku tak nafikan,
hati ni terusik dengan kehadiran dia dalam hidup aku.
tiap kali nama dia muncul,
hati aku macam terkena kejutan!
dan berdegup kencang serta-merta!
tak sangka macam tu sekali penangan dia!
itu baru nampak nama,kalau nampak orangnya?
aku pun tak berani nak membayangkan..
apa yang aku tengah rasakan ni?
aku suka dia ke?
aku minat dia ke?
aku cintakan dia ke?
macamana aku nak bezakan semua rasa ni?
yang pasti semua rasa ni,
mencipta satu perasaan dalam hati aku!
iaitu RINDU pada dia...
rasanya dia tau tak perasaan aku pada dia?
aku taknak berharap..
harapan tu membuatkan aku sakit!
mulut aku boleh menipu,
mata aku boleh menipu,
ekspresi wajah aku boleh menipu,
bahasa tubuh aku boleh menipu,
segalanya tentang aku boleh menipu!
semua ni terjadi sebab aku tahu,
"i'm a good pretender!"
orang selalu menggelar aku begitu...
tapi aku tak boleh lari dari hakikat,
hati aku takkan pernah dapat menipu!!!
mulut aku cakap,
"tak payah berharap dengan dia. engkau tak beerti langsung pada dia!"tapi kenapa hati ni tetap degil??!!
kenapa aku masih berharap,
agar aku dapat menghuni disudut kecil hati dia..??
manusia diciptakan dengan fitrah..
aku tak pernah menghalang rasa tu!
untuk kembali bertandang dalam jiwa aku yang sepi ni...
pada mulanya,aku hanya ingin jadi peminat misteri,
yang hanya memandang dari kejauhan...
memuja dalam senyap...
tapi,rindu itu menyesakkan!
apa harus aku buat?
aku masih belum ada kekuatan untuk berterus-terang!
aku takut dikecewakan...
tiba-tiba,
ada seseorang dah mula membuka mata hati aku!
dan aku juga terkesan dengan provokasinya itu...
lalu aku buat keputusan,
aku harus memperjudikan nasib aku!
aku harus berusaha melangkah setapak lagi,
untuk cuba mendekati dia!
pada mulanya aku hampir putus asa..
dan aku menyalahkan diri aku,
sebab terpesona dengan provokasi.
namun sesuatu yang tak aku duga berlaku!
dia mula memberi respon!
syukur,alhamdulillah!
tapi,hidup ni tak selamanya indah..
bila aku mula berharapan,
dia mula dingin..
aku mengajar diri untuk tak berharap lagi..
tapi bila aku memutuskan untuk berputus asa,
dia kembali dengan tindakbalas yang meyakinkan!
dan aku berharap lagi...
begitulah kitaran yang aku hadapi bersama dia.
macam main tarik tali tiap kali berbicara...
tak apa!
bersabarlah wahai hati!
mungkin ada hikmahnya di sebalik semua ini..
aku patut bersyukur sebab dia masih terdaya,
untuk melayan aku yang hadir dalam hidup dia secara tiba-tiba...
aku harapkan perkembangan yang lebih positif akan berlaku,
walaupun aku tau dia tak mengetahui tentang perasaan aku...
tapi aku harap dia tak menyisihkan aku...
bersabarlah wahai hati!

Tuesday, April 28, 2009

mati..??!!!

mati!
tak ada alasan lain ke?
kenapa aku tak percaya dengan kematian tu?
sebab aku selalu ditipu!
tapi,selalu ditipu tu tak bermakna
kematian itu tak berlaku...
aku dalam kesakitan!
sungguh!!!
kematian bukan perkara mainan!
kenapa mesti mati juga menjadi alasan?
perlukah aku bergelak ketawa dengan kematian itu?
ataupun meratap hiba bagai dunia telah kiamat?
aku buntu....
salah aku ke semua ni terjadi?
kenapa aku diperlakukan macam ni?
samaada kematian itu terjadi ataupun tidak,
aku tetap dalam kesakitan!!!
adakah aku terlalu lurus seperti namaku..?
adakah aku perlu menyalahkan mak ayah aku
sebab menamakan aku sebegitu?!
sabarlah wahai hati...
nampaknya aku diuji lagi!!!


p/s : ditujukan kepada makhluk tuhan bernama i***

Monday, April 13, 2009

Seni..??!!

Seni itu indah
tapi aku tak mampu mengungkapkan
betapa indahnya seni itu pada aku...
Aku bukan penulis
yang bisa mencoret rasa
melalui tinta...
aku bukan pelukis
yang bisa melakarkan indah
di atas kertas...
aku bukan seorang jurugambar
yang mampu merakam kenangan
menjadi memori...
aku juga bukan pemuzik
yang mampu mencipta melodi indah
sebagai luahan rasa yang merdu...
aku hanya insan biasa
yang hanya bisa menghargai
seni indah untuk aku nikmati...
bilakah masanya aku bisa
menjadi seorang insan seni...?
aku harap hari itu akan tiba...
agar dapat aku khabarkan pada dunia
betapa indahnya seni itu pada aku!!!

02032009
123129
dlm kelas

Monday, February 9, 2009

apa artinya bibik?

aku rse cm name aku ni bleh dtukarkn dr '*****' kepada 'bibik' la...
knape lak jd cm2?
hanya aku je y tau...
sedihnye aku!
nape mereka2 wt aku cm2?
hina sgt ke kedudukan aku ni?
aku sedar aku xsebaik y laen..
tp knape hanya aku y jadi mangsa?
aku sayang mereka..
dengan sepenuh hati!
tp aku pun ade limit kesabaran..
aku hanya manusia biasa...
maafkan aku,
berikan aku masa utk bernafas seketika...
aku akn kembali juga 1 hari nanti...

Monday, January 5, 2009

Lafaz pertama dari aku...

Biasanya orang akan memulakan tahun baru dengan azam baru.
Apa azam aku tahun ni?
Entahla...
Aku blum pikir lagi.
Dalam hati ni ada la terniat untuk buat perubahan dalam beberapa perkara,
tapi biar la dulu.
Aku cuma harap boleh menjadi insan yang lebih baik...
Semoga aku dapat tempuh segala cabaran yang mendatang...
Masih panjang lagi perjalanan hidup aku.
GAMBATTE!!!