Thursday, August 30, 2012

Pesan Mama



Biarkan aku menangis kering airmata;
biarkan aku meraung hilang suara;
biarkan aku muntahrebah sakit kepala;
biarkan sahaja aku.
BIARKAN SAHAJA!

iya,
salah aku semua sebenarnya..
Blame me for everything.
Aku akui dengan rasa paling rendah hati~ 

Mama menyedarkan aku.
jangan hanyut dengan emosi~


pesan mama;
aku yang berkeputusan.
aku yang memilih.
aku perlu hadapi semuanya.
seluruhnya tentang dia!

Betul semua kata mama;
aku lafazkan percaya tapi hakikatnya laku aku sebaliknya.
Bikin aku sedar betapa aku juga selalu sengaja sakitkan dia~

Terima kasih, mama.
kerna sedarkan aku tentang semuanya.
Menasihati aku tentang dia dan abah hingga ke nafas terakhir;
pecah empang airmata aku!
bikin aku sedar.
betapa sebenarnya aku masih mentah;
dalam mengenal erti sebuah kehidupan~

No comments:

Post a Comment