Sunday, October 11, 2009

Ini Karya Siapa??!!

Aku disuruh mencipta satu karya.
dan aku lakukannya dengan sepenuh jiwa raga aku.
aku memerah otak, masa dan keringat demi karya itu.
akhirnya semua rasa bergaul mesra.
dan aku bangga dengan hasilnya!
inilah curahan isi hati aku,
terluah dalam bentuk muzikal...
aku tak peduli apa orang kata!
yang penting ini karya aku!
ini naskah aku!
hak mutlak aku!
tapi aku kesal,
kenapa karya aku diusik?
diubah sesuka hati?
hello!!
ini karya siapa??!!
aku atau kau??!
aku dah tak kenal lagu itu lagi..
jiwa aku dah tak ada lagi..
rasa aku dah tak ada lagi..
semua hilang bila lagu itu berubah!
jadi, ini karya siapa??!!

1 comment:

  1. rasanya mcm tau je lagu apa...
    mmm....lagu yg nab kata rasa "derita" tu ek?
    well, my song pun diubah...
    tp nak wat cmne...dah dia yg bg markah. ikut je la...

    ReplyDelete