Sunday, January 24, 2010

Hati aku

Hati itu kepunyaan aku.
aku pemerintahnya!
aku penentunya!
hati perlu mengikut kata fikiran,
semuanya hanya dengan arahan;
dari seorang aku!
tapi kenapa ia selalu ingkar?
senantiasa tak selari dengan kemahuan fikiran.
oh hati yang punyai rasa,
mengapa selalu terjadi resah?
apa yang masih di fikirkan?
soalan-soalan yang berlegar itu,
kau sendiri tahu jawapannya!
kenapa perlu dipersoal lagi?
adakah masih tak cukup dengan percaya?
jadi kau harus ragu-ragu lagi?
membiarkan hati dipagut curiga?
wahai hati,
sudah-sudahlah.
dengarlah kata-kata fikirmu.
ia memang benar belaka.
jangan lah diragui lagi.
jawapannya sudah jelas hitam dan putih.
hanya tebalkan kepercayaanmu.
niat itu suci;
harap akan dipermudahkan.
Semoga dengan izin ALLAH,
segalanya akan berjalan lancar.
oh hati aku,
kuatlah!
yakinlah dengan janji ALLAH,
setiap usaha itu pasti ada hasilnya.
aku tidak akan putus berdoa,
untuk memenuhi impian itu...
harap diperkenankan!
Amin.

No comments:

Post a Comment