Friday, May 14, 2010

Aku yang Terasing

Aku tak mengerti,
Mengapa hanya aku yang selalu merasainya?
terasing dari yang lain;
berjalan menongkah arus;
bersendirian...
adakah hanya aku yang berbeza?
atau perjalanan aku yang tak selari dengan mereka?
aku sering tertanya-tanya,
adakah ini semua salah aku?
aku jadi buntu!
adakah aku perlu berjalan seiringan dengan mereka?
atau terus menongkah arus sendirian?
aku tak mampu,
dan takkan pernah mampu mengikut cara mereka;
kerana aku sememangnya berbeza.
pemikiran aku,
tingkah laku aku,
emosi aku,
rasa aku,
gerakan aku,
segala-galanya tentang aku,
hanya aku yang tahu.
tidak mengapalah,
selagi aku masih mampu melangkah,
aku akan teruskan perjalanan ini.
ini halatuju aku,
ini impian aku,
disini rasa aku berlabuh.
semoga segalanya dipermudahkan!

No comments:

Post a Comment