Saturday, May 15, 2010

Muzik itu satu kesalahan?

"MUZIK PEMANGKIN ORANG MENGHISAP DADAH?!"
apa salah muzik?
kenapa dijadikan satu alasan?
APAKAH?!
aku cukup kecewa.
kecewa dengan orang yang berfikiran sempit macam tu.
aku tak sangka orang berpendidikan tinggi,
yang tinggi kedudukannya,
sanggup mengeluarkan penyataan tak berasas macam tu!
mungkin dia ada sebab tersendiri.
mungkin dia tak mengenali muzik dengan mendalam..
mungkin juga dia ada sejarah hitam dengan muzik...
mungkin juga hajat dia dalam muzik tak tercapai...
banyak kemungkinan yang menjurus kepada sebab-sebab dia membenci muzik.
tapi jangan la mengeluarkan pernyataan yang tak adil!
siap cakap kalau orang goyang bila dengar muzik,
orang tu ambil dadah.
tolong la!
sungguh aku tak dapat terima!
muzik ni satu seni.
seni yang sangat aku sayang,
sangat aku hargai,
sangat sebati dalam diri aku.
aku harap dia akan sedar satu hari nanti,
yang MUZIK ni sebenarnya tak seJIJIK yang dia sangka!

No comments:

Post a Comment