Thursday, May 14, 2009

Memahami yang sukar dijangka

Bila ada persoalan dalam hati,
kita cenderung untuk menulis.
meluahkan apa yang kita rasa dalam bentuk perkataan.
aku akui semua tu benar dan aku merasainya...
beberapa hari kebelakangan ni,
aku cuba mengetuk pintu hati aku.
masuk dan menelusuri apa isinya...
banyak yang aku temui...
kenangan lama yang mengusik hati!
samada yang manis mahupun pahit.
semua terimbas kembali tatkala aku menyelak memori.
terleka aku dengan memori hingga terlupa tujuan aku!
aku keliru,
aku bercelaru,
aku serabut!
apa kehendak hati aku sebenarnya?
makin aku menyelam ke dasar hati,
makin aku tak dapat jawapannya...
hati,berilah aku petunjuk!
supaya aku tak salah membuat pilihan.
agar aku tak menyesal nanti!
aku harap, langkah yang aku ambil,
akan dapat membantu aku dalam
mencapai hasrat hati aku.
dia memang sukar dijangka!
tapi aku akan cuba!
supaya aku tak tertanya-tanya...!!!

No comments:

Post a Comment