Sunday, March 28, 2010

Apa Salah Aku?

Aku diuji.
dan terduduk aku kecewa,
dengan dugaanMu ini...
kenapa begini?
aku dah berusaha,
dengan sepenuh hati aku,
masih belum cukupkah?
kadang-kadang aku tertanya sendiri,
kenapa aku di'jodoh'kan dengan lec yang tegas?
aku terpaksa bekerja keras,
sangat-sangat kerja keras;
sedangkan yang lain bersenang-lenang,
dari dulu sampai sekarang!
hanya aku yang tak pernah berhenti dikritik,
dikomen dan ditegur,
kenapa hanya aku???
yang paling mengecewakan aku,
setelah semua yang aku buat,
lengkap dan sempurna;
kenapa baru kali ini ditolak semua?
SEMUANYA!!!
kenapa bukan ditolak masa kali pertama?
kenapa bukan masa ketiga?
kenapa bukan masa ketujuhlapan?
aku bukan merujuk sekali dua pada dia,
setiap kali!
dan setiap kali aku ikutkan apa katanya,
kenapa mesti setelah segalanya sempurna,
dia menolak semuanya??
Apa salah aku???
aku kecewa...
sangat-sangat kecewa...
macamana aku nak teruskan??
aku perlu kekuatan..
sungguh aku dah tak berdaya untuk bangun..
bantu lah aku!
tolong!

No comments:

Post a Comment