Wednesday, March 31, 2010

Mengimbau Masa Lalu

Jauh di sudut hati aku,
aku masih ingatkan kamu-kamu..
tak pernah luput.
andai kamu-kamu meminta aku mengecam,
akan aku sebut nama kamu-kamu tanpa ragu.
ikhlas dari hati ini,
kamu-kamu tak pernah aku lupakan;
kerna kamu-kamu pernah wujud,
dalam kitaran kehidupan aku..
cuma,
aku mahu bersendiri..
aku tak betah dengan kamu-kamu lagi.
aku bukan lagi insan yang kamu-kamu kenal dulu.
segalanya berubah,
aku juga tak terkecuali..
kamu-kamu,
sungguh aku rindu!
aku ingin bersama kamu-kamu.
mengimbau masa lalu,
yang sama kita lalui dulu...
namun,
ada sebab yang masih menghantui aku,
membuat aku tak mampu,
bersama kamu-kamu lagi...
10 tahun masih belum cukup,
untuk mengubati luka ini..
kamu-kamu,
aku akan temui kamu-kamu juga,
di satu ketika,
pabila hati ini dah temui satu rasa,
yang tidak disaluti dendam lagi...
untuk kali ini,
aku masih tak berdaya,
dengan rendah hati,
aku memohon,
maafkan aku...

1 comment:

  1. kenngan, yg lama, menjelma..ingatanku padamu..meronta-ronta..


    alamak terjiwng karat la pulok..!! hakz..

    ReplyDelete