Monday, March 8, 2010

Sungguh CELAKA mereka itu!

Maaf dengan bahasa kasar aku!
Segalanya sudah sampai ke kemuncaknya!
Meletup sudah rasa itu.
aku tak dapat menahan lagi.
kerana berita itu;
dengan rakusnya merobek-robek hati aku!
aku tahu,
aku sedar,
aku tak senang macam mereka.
yang duit hanya jadi mainan.
untuk membeli jiwa-jiwa yang lain...
apa yang aku ada?
aku hanya ada tenaga,
yang dikerah dari tulang empat kerat aku ini.
tapi dengan itulah aku merangkak dan menapak,
masuk ke daerah suci,
kota larangan ini,
dengan sedaya upaya aku!
sungguh sukar aku berada disitu,
namun aku tak putus asa!
kerana aku yakin dan pasti;
setiap usaha itu pasti akan ada hasilnya!
di kota larangan ini,
aku mula mendaki,
memikat jiwa-jiwa yang lain itu,
dengan hasil titk peluh aku,
jerit-perih aku.
akhirnya aku diterima..
aku bahagia dengan penerimaan itu.
namun hati aku terSENTAP tiba-tiba!
mereka itu memang CELAKA!
senang sungguh melangkah masuk,
dengan hanya menabur wang dengan megahnya!
Dunia ini tidak adil kah?
ARGHHHH!!!
CELAKA sungguh!!!

2 comments: