Sunday, July 17, 2011

Sesaat cuma

~ *entri ini sebuah entri jiwang*~

Sayang,
tiadakah sesaat dalam hidupmu untukku...?
perlukah menanti sehingga kamu benar-benar tenang;
baru kita dapat bersama...?
baru punya masa untuk ketemu...?
andai masa tenangmu itu tiada kunjung tiba,
bagaimana, sayang ...?
aku kan menjadi penanti sepi.
lagi...

aku takut aku tak mampu, sayang...
kerna rindu telah menjulang ke langit;
tertanam ke bumi.

Iya, aku RINDU.
RINDU KAMU!
namun kamu tetap begitu...

sayang,
aku juga punya kerja;
tak kurang banyaknya;
namun aku masih tetap mencuri masa untuk kamu.
kerna kamu keutamaanku.

sayang,
aku faham kamu.
kamu tak seperti aku.
aku cuma harap;
kamu juga dapat faham aku.
aku perlu kamu, sayang.
bukan 24/7 kamu;
cukuplah sekadar
sesaat masa kamu untuk aku.
hanya aku.
agar aku dapat menikmati cinta kamu lagi.
agar aku dapat terus berjuang demi cinta kita ini...


~aku akan kembali padamu, sayang
carilah aku.
tika sudah tiba hari tenangmu itu...

No comments:

Post a Comment