Tuesday, April 10, 2012

Cemburu?!


Salahkah aku merasa cemburu..?



iya.
aku manusia biasa.
rasa cemburu tetap mengalir
dalam pembuluh darah aku.
itu normal seorang aku.

tapi,
aku juga sedar dan tahu.
aku tak perlu cemburu;
aku percaya dia,
dia percaya aku.
cukup dengan itu.
benar cukup.
kerna itu keyakinan aku!

namun,
tak disangkal;
fitrah wanita juga
turut hadir dalam diri aku.
aku tak boleh lari
dari rasa KUAT cemburu...

iya,
wanita itu KUAT cemburu.
hakikat.
walau sekuat mana aku tak peduli,
rasa itu merebak selaju virus!

melihat dia bersama seseorang,
aku boleh diamkan saja.
iya;
itu memang cara dia.
sejak dulu.
aku terima itu.

lantas,
walau bergelodak rasa di hati,
mendidih darah diprovokasi,
namun aku butakan mata.
itu biasa.

oh,
Bagusnya ShamimiHanifa!
dia cool je?
*SuaraDalamHatiSarkastik*

PERGH!
Berdarah rasa!

Iya,
aku tipu.
aku bukan setenang itu!
aku CEMBURU!

letaklah sesiapa pun disamping dia;
hatta kawan sepermainan dia,
yang kenal dia jauh lebih lama dari aku;
aku tetap rasa CEMBURU!

inikan seseorang itu;
dengan gaya begitu;
dengan komen itu;
PERGHHH!!!
memang aku rasa nak MELETUP!

Tapi,
Cemburu aku bukan cemburu buta.
mungkin~

sebab,
cemburunya aku,
bukan bermakna aku tak faham.

aku faham dia.
itu cara dia.
itu gaya dia.
itu kata-kata dia.

jauh di sudut hati aku,
aku tetap percaya dia.


cuma;
aku harap dia cuba jaga hati aku juga...


~Awak, tau tak saya CEMBURU?!



No comments:

Post a Comment