Tuesday, May 1, 2012

Yang Pernah

mata itu;
yang pernah memukau aku.

senyum itu;
yang pernah menggoda aku.

wajah itu;
yang pernah memikat aku.

cinta itu;
yang pernah singgah di hati aku.

segalanya indah belaka~

namun,
itu semua hanya tinggal kenangan.
secebis memori dalam lipatan hidup aku.
dah bertahun aku tinggalkan...

kini,
susuk itu kembali.
tiba-tiba menjelma.
mengetuk pintu hati ini.
buat aku terpana...

mata itu;
senyum itu;
wajah itu;
masih kekal.
seperti yang pernah aku kenali dulu...

namun;
keadaan sudah berbeza.
mungkin dulu hati kita masih bertaut sama;
kini,
aku dan engkau sudah berpunya.
pertemuan ini hanya sekadar teman semata.
aku hargai penyatuan semula kita.

terima kasih,
kerna kembali menegur aku.
mengajak aku kembali berkawan dengan kamu.

yang kita punyai sekarang;
masa depan.
yang pernah kita punyai dulu;
biar tinggal kenangan.

semoga kita akan tetap berkawan~






terima kasih, Adam~






No comments:

Post a Comment