Sunday, October 9, 2011

Melepaskan; Melupakan...

iya!
aku tahu.
aku sedar.
terkadang aku menjengkelkan.
bertanya soalan yang sama;
yang aku sudah tahu jawapannya.

namun aku tetap tanyakan lagi...
dan lagi...
dengan tenang;
dia tetap menjawab,
namun beserta keluhan...
berat dengarnya...
aku tahu..

maafkan aku,sayang.
salah aku.
aku tahu..

~haih~

aku tak mampu tanpa dia.
segalanya perlu ada dia.
setiap masa.
hanya dia!
tamak kan aku?!
aku tahu..

aku perlu berubah.
segalanya tampak berlebih-lebihan.
mungkin sekarang dia masih bertahan;
mana tahu esok dia mulai berubah?
membenci aku yang melampau ni..!!!

AARRRRGGGHHHHH!!!
berperang dengan rasa dalam diri;
aku perlu kuat.
aku perlu belajar melepaskan dia..
melupakan dia..

takkan aku ganggu;
agar dia mampu tenang tanpa aku...


~mampukah aku....?



No comments:

Post a Comment