Saturday, October 15, 2011

Sebenarnya...

sebenarnya,
jauh di sudut hati aku,
aku ingin menjadi yang terindah di matanya;
agar tiada lain yang akan terlihatkan
lebih indah olehnya...

namun aku sedar dan tahu;
yang aku takkan pernah mampu...
kerna,
selalunya dia tidak memandang aku sebegitu...

iya,
aku bukan seorang yang mempesona;
walau berkali-kali aku cuba.
aku cuma perempuan biasa.
yang selalunya tidak punya ciri wanita...

iya,
aku sedar dan tahu.
ini semua salah aku.
tak seperti wanita pilihan lelaki biasa...
namun,
aku cuma harap dia dapat memandang aku
sebagai aku...

mencari di mana indahnya aku,
di dalam aku yang biasa-biasa itu.


~haih~


sudahlah Shamimi Hanifa,
biarkan dia menjadi dia.
tak semua yang diimpi akan jadi nyata.
belajar bersyukur;
cukup dengan cinta dia.
cukup!
jangan lagi meminta-minta.
kerna kau tak layak bersuara.
kau yang suka dia,
sebenarnya...


No comments:

Post a Comment