Thursday, May 19, 2011

Aku Lupa

Aku cinta dia!
aku tetap cinta dia.
cinta dia dah meresap ke segenap tubuh aku;
sebati dengan darah yang mengalir...
sebegitu agung cintanya pada aku!

dia;
yang telah membawa pergi hati aku,
aku dambakan cintanya sedari dulu.
segalanya aku lakukan;
agar bisa menghuni sudut kecil hatinya.
agar dapat memiliki cintanya.

kini;
dia mula menerima aku.
dia mula menghargai aku.
aku tak boleh sorokkan perasaan aku.
aku rasa bahagia.
sangat-sangat bahagia!

aku sangat besyukur.
aku ekpresikan rasa aku padanya;
menyatakan betapa aku cinta dia!
dengan ayat-ayat cinta;
dengan ucapan dan kata-kata;
dengan hasil kerja;
semuanya sebagai tanda penghargaan,
kerna aku cinta dia.

namun,
aku mula jadi tamak.
aku mula anggap dia milik aku.
aku mula menaruh harapan.
mengharap tindakan yang sama dari dia.
aku jadi lupa...

dia;
insan yang sangat-sangat aku cintai.
tetapi,
cintanya pada aku masih belum tentu...
setinggi aku;
sedalam aku;
seagung aku;
kerna bukan dia yang kejarkan aku!
aku terlupa itu... T_T

dia;
masih sedang mencuba.
membuka hatinya,
menempatkan aku di sudut kecil hatinya.
dia masih mencuba;
belum pasti lagi keputusannya!
aku masih BUKAN siapa-siapa pada dia.
aku terlupa itu... T_T

aku,
berjuang untuk hubungan yang tiada nama.
aku bukan miliknya;
dia bukan milik aku;
aku terlupa itu... T_T

semua ni bukan salah dia.
aku yang memulakannya.
aku yang menagih cinta.
aku yang cintakan dia.
aku perlu tanggung segala akibatnya.
tidak dia...

aku tak boleh paksa dia menjadi seperti aku.
berusaha setekad aku.
berkomitmen seperti aku.
sentiasa disisinya seperti aku.
setia selalu seperti aku.
gilakan dia seperti aku.
kerna hakikat sebenarnya;
dia adalah dia.
aku adalah aku.
dia takkan pernah jadi aku.
aku terlupa itu... T_T

sekarang,
aku perlu waktu.
untuk memikirkan kembali semua yang berlaku....
adakah aku tersalah langkah sebenarnya..?

~apa lagi aku perlu lakukan? haih...



2 comments:

  1. rilek beb..jangan dok buat sedih..masih ada yang menanti..=) banyak usaha dan berdoa..ALLAH adalah sebaik-baik perancang..

    Dari Sepupu mu yang nun jauh di Utara..

    ReplyDelete
  2. thanks,dear.really appreciate it. InsyaALLAH.Aku berserah je...semoga alan ketemu jalan yang terbaik..

    ReplyDelete