Saturday, May 28, 2011

Tetap di hati

walau ke mana aku pergi;
walau apa jua yang aku lakukan;
dia tetap di hati.
benar,
aku gembira bersama yang lain.
aku tak nafikan.
namun,
masih ada ruang kosong dihati tak terisi...
terkadang aku dambakan jua saat begini,
untuk aku bersama dia.
alangkah indahnya!
mungkin,
hari itu akan tiba jua.
satu hari nanti..
ketika itu,
aku harap aku dapat meminjam,
sedikit masa lapang dari banyak masa sibuknya;
untuk mencipta sebuah memori bersama.
antara aku dan dia.
berdua sahaja...

~aku akan tetap tunggu satu hari nanti itu...

2 comments:

  1. sweet la puisi yg ni cik mimi.
    ulang2 kali sy baca.
    menusuk kalbu. :)
    tp..sedih jugak. suatu hari itu tiada pun utk saya. :(
    huhu. tersedih pulak.

    ReplyDelete
  2. sabar la ye,awak.
    InsyaAllah hari tu akan tiba juga.
    Suatu hari saya tu pun masih belum menjelma lagi...
    Entah bila menjelma;
    tunggu sampai nanti....

    ReplyDelete