Thursday, May 19, 2011

di sudut kecil Kuala Lumpur

hujan menitis,
membasahi bumi Kuala Lumpur..
aku disini;
kembali semula.
mencari jawapan kepada persoalan,
yang berlegar-legar dalam kepala.
tatkala aku menyelusuri ruang ini,
aku berfikir sendiri.
dulu,
aku ketemu indah aku disini.
tenang aku disini.
jiwa aku disini.
tempat ini..
namun,
mengapa tiba-tiba aku rasa sepi?
tempat ini pernah mengisi kekosongan aku.
kini mengapa tidak lagi?
setiap ruang seakan ada yang hilang.
tidak sempurna...
Duhai Kuala Lumpur,
dimana indahku?
indahku lenyap secara tiba-tiba.
kini,
hati ini seakan sepi;
meratapi indah yang pergi...
mungkin kenangan itu meragut indah tempat ini.
adakah dia lebih indah dari tempat ini...?
kerna bila dia pergi;
indahku turut lenyap sendiri....
~entah; aku tak tahu~


No comments:

Post a Comment